Una scuola che orienta nella formazione del progetto di vita

Risultato della ricerca: Chapter

Abstract

The vocational training project is studied, within the wider life project, towards the end of adolescence. It is identified in the absence of planning, the main cause of the high number of young people who do not study, do not work and are not trained. To encourage a vocational training project by the students, teachers, in carrying out educational activities, should always bear in mind the educational and cultural profile of the young people at the end of high school.
Lingua originaleItalian
Titolo della pubblicazione ospiteLa scuola tra saperi e valori etico-sociali Politiche culturali e pratiche educative
Pagine47-61
Numero di pagine15
Stato di pubblicazionePublished - 2019

Cita questo

Zanniello, G. (2019). Una scuola che orienta nella formazione del progetto di vita. In La scuola tra saperi e valori etico-sociali Politiche culturali e pratiche educative (pagg. 47-61)

Una scuola che orienta nella formazione del progetto di vita. / Zanniello, Giuseppe.

La scuola tra saperi e valori etico-sociali Politiche culturali e pratiche educative. 2019. pag. 47-61.

Risultato della ricerca: Chapter

Zanniello, G 2019, Una scuola che orienta nella formazione del progetto di vita. in La scuola tra saperi e valori etico-sociali Politiche culturali e pratiche educative. pagg. 47-61.
Zanniello G. Una scuola che orienta nella formazione del progetto di vita. In La scuola tra saperi e valori etico-sociali Politiche culturali e pratiche educative. 2019. pag. 47-61
Zanniello, Giuseppe. / Una scuola che orienta nella formazione del progetto di vita. La scuola tra saperi e valori etico-sociali Politiche culturali e pratiche educative. 2019. pagg. 47-61
@inbook{89232b44a76e404dbda743d00fc47ee8,
title = "Una scuola che orienta nella formazione del progetto di vita",
abstract = "The vocational training project is studied, within the wider life project, towards the end of adolescence. It is identified in the absence of planning, the main cause of the high number of young people who do not study, do not work and are not trained. To encourage a vocational training project by the students, teachers, in carrying out educational activities, should always bear in mind the educational and cultural profile of the young people at the end of high school.",
author = "Giuseppe Zanniello",
year = "2019",
language = "Italian",
isbn = "978-88-6760-650-4",
pages = "47--61",
booktitle = "La scuola tra saperi e valori etico-sociali Politiche culturali e pratiche educative",

}

TY - CHAP

T1 - Una scuola che orienta nella formazione del progetto di vita

AU - Zanniello, Giuseppe

PY - 2019

Y1 - 2019

N2 - The vocational training project is studied, within the wider life project, towards the end of adolescence. It is identified in the absence of planning, the main cause of the high number of young people who do not study, do not work and are not trained. To encourage a vocational training project by the students, teachers, in carrying out educational activities, should always bear in mind the educational and cultural profile of the young people at the end of high school.

AB - The vocational training project is studied, within the wider life project, towards the end of adolescence. It is identified in the absence of planning, the main cause of the high number of young people who do not study, do not work and are not trained. To encourage a vocational training project by the students, teachers, in carrying out educational activities, should always bear in mind the educational and cultural profile of the young people at the end of high school.

UR - http://hdl.handle.net/10447/377920

UR - http://www.pensamultimedia.it • info@pensamultimedia.it

M3 - Chapter

SN - 978-88-6760-650-4

SP - 47

EP - 61

BT - La scuola tra saperi e valori etico-sociali Politiche culturali e pratiche educative

ER -