Personalizzazione e orientamento per una didattica inclusiva. Il processo di ricerca, le azioni di ricerca.

Risultato della ricerca: Chapter

Abstract

The objectives, hypotheses and procedures to verify the nine actions of the national relevant interest research project carried out by the research unit of the University of Palermo between 2013 and 2016 are here presented. The contribution highlights how the nine research actions helped implement an inclusive didactics based on teaching personalization. The author, as coordinator of the local research unit, shows the leitmotiv combining the various research actions that took place simultaneously in Sicily and connects them with the purposes of whole national project.
Lingua originaleItalian
Titolo della pubblicazione ospiteSuccesso formativo, inclusione e coesione sociale: strategie innovative. Vol. I: Strategie didattiche integrate per il successo scolastico e l'inclusione
Pagine108-114
Numero di pagine7
Stato di pubblicazionePublished - 2017

Serie di pubblicazioni

NomeRICERCHE EDUCATIVE E FORMAZIONE ON–LINE

Cita questo

Zanniello, G. (2017). Personalizzazione e orientamento per una didattica inclusiva. Il processo di ricerca, le azioni di ricerca. In Successo formativo, inclusione e coesione sociale: strategie innovative. Vol. I: Strategie didattiche integrate per il successo scolastico e l'inclusione (pagg. 108-114). (RICERCHE EDUCATIVE E FORMAZIONE ON–LINE).

Personalizzazione e orientamento per una didattica inclusiva. Il processo di ricerca, le azioni di ricerca. / Zanniello, Giuseppe.

Successo formativo, inclusione e coesione sociale: strategie innovative. Vol. I: Strategie didattiche integrate per il successo scolastico e l'inclusione. 2017. pag. 108-114 (RICERCHE EDUCATIVE E FORMAZIONE ON–LINE).

Risultato della ricerca: Chapter

Zanniello, G 2017, Personalizzazione e orientamento per una didattica inclusiva. Il processo di ricerca, le azioni di ricerca. in Successo formativo, inclusione e coesione sociale: strategie innovative. Vol. I: Strategie didattiche integrate per il successo scolastico e l'inclusione. RICERCHE EDUCATIVE E FORMAZIONE ON–LINE, pagg. 108-114.
Zanniello G. Personalizzazione e orientamento per una didattica inclusiva. Il processo di ricerca, le azioni di ricerca. In Successo formativo, inclusione e coesione sociale: strategie innovative. Vol. I: Strategie didattiche integrate per il successo scolastico e l'inclusione. 2017. pag. 108-114. (RICERCHE EDUCATIVE E FORMAZIONE ON–LINE).
Zanniello, Giuseppe. / Personalizzazione e orientamento per una didattica inclusiva. Il processo di ricerca, le azioni di ricerca. Successo formativo, inclusione e coesione sociale: strategie innovative. Vol. I: Strategie didattiche integrate per il successo scolastico e l'inclusione. 2017. pagg. 108-114 (RICERCHE EDUCATIVE E FORMAZIONE ON–LINE).
@inbook{069e2cfe574d4e869172993391f836f4,
title = "Personalizzazione e orientamento per una didattica inclusiva. Il processo di ricerca, le azioni di ricerca.",
abstract = "The objectives, hypotheses and procedures to verify the nine actions of the national relevant interest research project carried out by the research unit of the University of Palermo between 2013 and 2016 are here presented. The contribution highlights how the nine research actions helped implement an inclusive didactics based on teaching personalization. The author, as coordinator of the local research unit, shows the leitmotiv combining the various research actions that took place simultaneously in Sicily and connects them with the purposes of whole national project.",
author = "Giuseppe Zanniello",
year = "2017",
language = "Italian",
isbn = "978-88-6992-247-3",
series = "RICERCHE EDUCATIVE E FORMAZIONE ON–LINE",
pages = "108--114",
booktitle = "Successo formativo, inclusione e coesione sociale: strategie innovative. Vol. I: Strategie didattiche integrate per il successo scolastico e l'inclusione",

}

TY - CHAP

T1 - Personalizzazione e orientamento per una didattica inclusiva. Il processo di ricerca, le azioni di ricerca.

AU - Zanniello, Giuseppe

PY - 2017

Y1 - 2017

N2 - The objectives, hypotheses and procedures to verify the nine actions of the national relevant interest research project carried out by the research unit of the University of Palermo between 2013 and 2016 are here presented. The contribution highlights how the nine research actions helped implement an inclusive didactics based on teaching personalization. The author, as coordinator of the local research unit, shows the leitmotiv combining the various research actions that took place simultaneously in Sicily and connects them with the purposes of whole national project.

AB - The objectives, hypotheses and procedures to verify the nine actions of the national relevant interest research project carried out by the research unit of the University of Palermo between 2013 and 2016 are here presented. The contribution highlights how the nine research actions helped implement an inclusive didactics based on teaching personalization. The author, as coordinator of the local research unit, shows the leitmotiv combining the various research actions that took place simultaneously in Sicily and connects them with the purposes of whole national project.

UR - http://hdl.handle.net/10447/225904

UR - http://www.armando.it

M3 - Chapter

SN - 978-88-6992-247-3

T3 - RICERCHE EDUCATIVE E FORMAZIONE ON–LINE

SP - 108

EP - 114

BT - Successo formativo, inclusione e coesione sociale: strategie innovative. Vol. I: Strategie didattiche integrate per il successo scolastico e l'inclusione

ER -