L’orientamento nel primo biennio di un istituto professionale

Domenici, G; La Rocca, C; Coggi, C; Ricchiardi, P; La Marca, A; Pedone, F; Cappuccio, G; Amenta, G; Biasci, V; Bocci, F; Borruso, F; Catarci, M; Chiappetta Cajola, L; Ciraci, Am; Covato, C; De Angelis, B; ; Margottini, M; Moretti, G; Morini, A; Patrizi, N

Risultato della ricerca: Chapter

Abstract

The intervention was aimed to verify whether the integration of school action (being school a formal education agency), with the action of non-formal training agencies, operating in the same area as the professional school involved in the research, the school dropout rate in the first two years would decrease. At the end of the new educational initiatives, compared to the results gained in previous years, some focal points emerged: an increase of the good marks both in Italian language and Mathematics, a decrease of pupils absence at school, an increase of contacts between the school and pupils’ families.
Lingua originaleItalian
Titolo della pubblicazione ospiteSuccesso formativo, inclusione e coesione sociale: strategie innovative. Vol. I: Strategie didattiche integrate per il successo scolastico e l'inclusione
Pagine161-166
Numero di pagine6
Stato di pubblicazionePublished - 2017

Serie di pubblicazioni

NomeRICERCHE EDUCATIVE E FORMAZIONE ON–LINE

Cita questo

Domenici, G; La Rocca, C; Coggi, C; Ricchiardi, P; La Marca, A; Pedone, F; Cappuccio, G; Amenta, G; Biasci, V; Bocci, F; Borruso, F; Catarci, M; Chiappetta Cajola, L; Ciraci, Am; Covato, C; De Angelis, B; ; Margottini, M; Moretti, G; Morini, A; Patrizi, N (2017). L’orientamento nel primo biennio di un istituto professionale. In Successo formativo, inclusione e coesione sociale: strategie innovative. Vol. I: Strategie didattiche integrate per il successo scolastico e l'inclusione (pagg. 161-166). (RICERCHE EDUCATIVE E FORMAZIONE ON–LINE).

L’orientamento nel primo biennio di un istituto professionale. / Domenici, G; La Rocca, C; Coggi, C; Ricchiardi, P; La Marca, A; Pedone, F; Cappuccio, G; Amenta, G; Biasci, V; Bocci, F; Borruso, F; Catarci, M; Chiappetta Cajola, L; Ciraci, Am; Covato, C; De Angelis, B; ; Margottini, M; Moretti, G; Morini, A; Patrizi, N.

Successo formativo, inclusione e coesione sociale: strategie innovative. Vol. I: Strategie didattiche integrate per il successo scolastico e l'inclusione. 2017. pag. 161-166 (RICERCHE EDUCATIVE E FORMAZIONE ON–LINE).

Risultato della ricerca: Chapter

Domenici, G; La Rocca, C; Coggi, C; Ricchiardi, P; La Marca, A; Pedone, F; Cappuccio, G; Amenta, G; Biasci, V; Bocci, F; Borruso, F; Catarci, M; Chiappetta Cajola, L; Ciraci, Am; Covato, C; De Angelis, B; ; Margottini, M; Moretti, G; Morini, A; Patrizi, N 2017, L’orientamento nel primo biennio di un istituto professionale. in Successo formativo, inclusione e coesione sociale: strategie innovative. Vol. I: Strategie didattiche integrate per il successo scolastico e l'inclusione. RICERCHE EDUCATIVE E FORMAZIONE ON–LINE, pagg. 161-166.
Domenici, G; La Rocca, C; Coggi, C; Ricchiardi, P; La Marca, A; Pedone, F; Cappuccio, G; Amenta, G; Biasci, V; Bocci, F; Borruso, F; Catarci, M; Chiappetta Cajola, L; Ciraci, Am; Covato, C; De Angelis, B; ; Margottini, M; Moretti, G; Morini, A; Patrizi, N. L’orientamento nel primo biennio di un istituto professionale. In Successo formativo, inclusione e coesione sociale: strategie innovative. Vol. I: Strategie didattiche integrate per il successo scolastico e l'inclusione. 2017. pag. 161-166. (RICERCHE EDUCATIVE E FORMAZIONE ON–LINE).
Domenici, G; La Rocca, C; Coggi, C; Ricchiardi, P; La Marca, A; Pedone, F; Cappuccio, G; Amenta, G; Biasci, V; Bocci, F; Borruso, F; Catarci, M; Chiappetta Cajola, L; Ciraci, Am; Covato, C; De Angelis, B; ; Margottini, M; Moretti, G; Morini, A; Patrizi, N. / L’orientamento nel primo biennio di un istituto professionale. Successo formativo, inclusione e coesione sociale: strategie innovative. Vol. I: Strategie didattiche integrate per il successo scolastico e l'inclusione. 2017. pagg. 161-166 (RICERCHE EDUCATIVE E FORMAZIONE ON–LINE).
@inbook{891a212f6e1a4961870e91b9ae234f79,
title = "L’orientamento nel primo biennio di un istituto professionale",
abstract = "The intervention was aimed to verify whether the integration of school action (being school a formal education agency), with the action of non-formal training agencies, operating in the same area as the professional school involved in the research, the school dropout rate in the first two years would decrease. At the end of the new educational initiatives, compared to the results gained in previous years, some focal points emerged: an increase of the good marks both in Italian language and Mathematics, a decrease of pupils absence at school, an increase of contacts between the school and pupils’ families.",
author = "{Domenici, G; La Rocca, C; Coggi, C; Ricchiardi, P; La Marca, A; Pedone, F; Cappuccio, G; Amenta, G; Biasci, V; Bocci, F; Borruso, F; Catarci, M; Chiappetta Cajola, L; Ciraci, Am; Covato, C; De Angelis, B; ; Margottini, M; Moretti, G; Morini, A; Patrizi, N} and Giuseppe Zanniello",
year = "2017",
language = "Italian",
isbn = "978-88-6992-247-3",
series = "RICERCHE EDUCATIVE E FORMAZIONE ON–LINE",
pages = "161--166",
booktitle = "Successo formativo, inclusione e coesione sociale: strategie innovative. Vol. I: Strategie didattiche integrate per il successo scolastico e l'inclusione",

}

TY - CHAP

T1 - L’orientamento nel primo biennio di un istituto professionale

AU - Domenici, G; La Rocca, C; Coggi, C; Ricchiardi, P; La Marca, A; Pedone, F; Cappuccio, G; Amenta, G; Biasci, V; Bocci, F; Borruso, F; Catarci, M; Chiappetta Cajola, L; Ciraci, Am; Covato, C; De Angelis, B; ; Margottini, M;

AU - Zanniello, Giuseppe

PY - 2017

Y1 - 2017

N2 - The intervention was aimed to verify whether the integration of school action (being school a formal education agency), with the action of non-formal training agencies, operating in the same area as the professional school involved in the research, the school dropout rate in the first two years would decrease. At the end of the new educational initiatives, compared to the results gained in previous years, some focal points emerged: an increase of the good marks both in Italian language and Mathematics, a decrease of pupils absence at school, an increase of contacts between the school and pupils’ families.

AB - The intervention was aimed to verify whether the integration of school action (being school a formal education agency), with the action of non-formal training agencies, operating in the same area as the professional school involved in the research, the school dropout rate in the first two years would decrease. At the end of the new educational initiatives, compared to the results gained in previous years, some focal points emerged: an increase of the good marks both in Italian language and Mathematics, a decrease of pupils absence at school, an increase of contacts between the school and pupils’ families.

UR - http://hdl.handle.net/10447/225912

UR - http://www.armando.it

M3 - Chapter

SN - 978-88-6992-247-3

T3 - RICERCHE EDUCATIVE E FORMAZIONE ON–LINE

SP - 161

EP - 166

BT - Successo formativo, inclusione e coesione sociale: strategie innovative. Vol. I: Strategie didattiche integrate per il successo scolastico e l'inclusione

ER -