Il profilo professionale del docente di italiano L2 per utenze fragili

Risultato della ricerca: Chapter

Abstract

In last years, an increasing amount of people landing on Italian shores belongs to the category LESLLA (low educated second language and literacy acquisition), that is, they are illiterate or low educated in their first language. Teachers of Italian L2 have now to acquire literacy skills traditionally lacking within their background. We propose a training model shaping the new teacher’s skill-set in terms of linguistic and teaching competencies.
Lingua originaleItalian
Titolo della pubblicazione ospiteLingua al plurale: la formazione degli insegnanti
Pagine309-317
Numero di pagine9
Stato di pubblicazionePublished - 2016

Cita questo

Mocciaro, E., & Arcuri, A. (2016). Il profilo professionale del docente di italiano L2 per utenze fragili. In Lingua al plurale: la formazione degli insegnanti (pagg. 309-317)

Il profilo professionale del docente di italiano L2 per utenze fragili. / Mocciaro, Egle; Arcuri, Adriana.

Lingua al plurale: la formazione degli insegnanti. 2016. pag. 309-317.

Risultato della ricerca: Chapter

Mocciaro, E & Arcuri, A 2016, Il profilo professionale del docente di italiano L2 per utenze fragili. in Lingua al plurale: la formazione degli insegnanti. pagg. 309-317.
Mocciaro E, Arcuri A. Il profilo professionale del docente di italiano L2 per utenze fragili. In Lingua al plurale: la formazione degli insegnanti. 2016. pag. 309-317
Mocciaro, Egle ; Arcuri, Adriana. / Il profilo professionale del docente di italiano L2 per utenze fragili. Lingua al plurale: la formazione degli insegnanti. 2016. pagg. 309-317
@inbook{233e5fab0d464c529f4373ef9e60e438,
title = "Il profilo professionale del docente di italiano L2 per utenze fragili",
abstract = "In last years, an increasing amount of people landing on Italian shores belongs to the category LESLLA (low educated second language and literacy acquisition), that is, they are illiterate or low educated in their first language. Teachers of Italian L2 have now to acquire literacy skills traditionally lacking within their background. We propose a training model shaping the new teacher’s skill-set in terms of linguistic and teaching competencies.",
author = "Egle Mocciaro and Adriana Arcuri",
year = "2016",
language = "Italian",
isbn = "978-88-557-0601-8",
pages = "309--317",
booktitle = "Lingua al plurale: la formazione degli insegnanti",

}

TY - CHAP

T1 - Il profilo professionale del docente di italiano L2 per utenze fragili

AU - Mocciaro, Egle

AU - Arcuri, Adriana

PY - 2016

Y1 - 2016

N2 - In last years, an increasing amount of people landing on Italian shores belongs to the category LESLLA (low educated second language and literacy acquisition), that is, they are illiterate or low educated in their first language. Teachers of Italian L2 have now to acquire literacy skills traditionally lacking within their background. We propose a training model shaping the new teacher’s skill-set in terms of linguistic and teaching competencies.

AB - In last years, an increasing amount of people landing on Italian shores belongs to the category LESLLA (low educated second language and literacy acquisition), that is, they are illiterate or low educated in their first language. Teachers of Italian L2 have now to acquire literacy skills traditionally lacking within their background. We propose a training model shaping the new teacher’s skill-set in terms of linguistic and teaching competencies.

UR - http://hdl.handle.net/10447/247965

M3 - Chapter

SN - 978-88-557-0601-8

SP - 309

EP - 317

BT - Lingua al plurale: la formazione degli insegnanti

ER -