I castelli: beni culturali tra innovazione e promozione

Risultato della ricerca: Chapter

Abstract

Italy is full of castles, silent witnesses of epic battles, gloriousvictories and awful defeats or simply residences of emperors and celebrities of the past. Today this important presence is absolutely underestimated. Insteadthey should acquire a new role in urban marketing strategies, and specially intouristic policies for the development of the territory. The objective of this paper is to focus on the potential of castles in the province of Trento.
Lingua originaleItalian
Titolo della pubblicazione ospitePercorsi creativi di turismo urbano. Beni culturali e riqualificazione nella città contemporanea
Pagine140-153
Numero di pagine14
Stato di pubblicazionePublished - 2013

Cita questo

Di Liberto, E., & Mercatanti, L. (2013). I castelli: beni culturali tra innovazione e promozione. In Percorsi creativi di turismo urbano. Beni culturali e riqualificazione nella città contemporanea (pagg. 140-153)

I castelli: beni culturali tra innovazione e promozione. / Di Liberto, Elena; Mercatanti, Leonardo.

Percorsi creativi di turismo urbano. Beni culturali e riqualificazione nella città contemporanea. 2013. pag. 140-153.

Risultato della ricerca: Chapter

Di Liberto, E & Mercatanti, L 2013, I castelli: beni culturali tra innovazione e promozione. in Percorsi creativi di turismo urbano. Beni culturali e riqualificazione nella città contemporanea. pagg. 140-153.
Di Liberto E, Mercatanti L. I castelli: beni culturali tra innovazione e promozione. In Percorsi creativi di turismo urbano. Beni culturali e riqualificazione nella città contemporanea. 2013. pag. 140-153
Di Liberto, Elena ; Mercatanti, Leonardo. / I castelli: beni culturali tra innovazione e promozione. Percorsi creativi di turismo urbano. Beni culturali e riqualificazione nella città contemporanea. 2013. pagg. 140-153
@inbook{10b991ad2907444ea615e279674d120d,
title = "I castelli: beni culturali tra innovazione e promozione",
abstract = "Italy is full of castles, silent witnesses of epic battles, gloriousvictories and awful defeats or simply residences of emperors and celebrities of the past. Today this important presence is absolutely underestimated. Insteadthey should acquire a new role in urban marketing strategies, and specially intouristic policies for the development of the territory. The objective of this paper is to focus on the potential of castles in the province of Trento.",
author = "{Di Liberto}, Elena and Leonardo Mercatanti",
year = "2013",
language = "Italian",
isbn = "9788855532433",
pages = "140--153",
booktitle = "Percorsi creativi di turismo urbano. Beni culturali e riqualificazione nella citt{\`a} contemporanea",

}

TY - CHAP

T1 - I castelli: beni culturali tra innovazione e promozione

AU - Di Liberto, Elena

AU - Mercatanti, Leonardo

PY - 2013

Y1 - 2013

N2 - Italy is full of castles, silent witnesses of epic battles, gloriousvictories and awful defeats or simply residences of emperors and celebrities of the past. Today this important presence is absolutely underestimated. Insteadthey should acquire a new role in urban marketing strategies, and specially intouristic policies for the development of the territory. The objective of this paper is to focus on the potential of castles in the province of Trento.

AB - Italy is full of castles, silent witnesses of epic battles, gloriousvictories and awful defeats or simply residences of emperors and celebrities of the past. Today this important presence is absolutely underestimated. Insteadthey should acquire a new role in urban marketing strategies, and specially intouristic policies for the development of the territory. The objective of this paper is to focus on the potential of castles in the province of Trento.

UR - http://hdl.handle.net/10447/84183

M3 - Chapter

SN - 9788855532433

SP - 140

EP - 153

BT - Percorsi creativi di turismo urbano. Beni culturali e riqualificazione nella città contemporanea

ER -