Della musica e delle parole

Carapezza, M; Carta, A; Licata, I; Marchese, R; Marineo, F; Scarlini, L

Risultato della ricerca: Chapter

Abstract

This article explores the relations between music and poetry, starting form Rousseau's theory of the origin of languages. Two main distinctions are considered: when poetry is written before music, and when music is written before poetry. "Non più andrai farfallone amoroso" by Daponte and Mozart is examined as an example of the first strategy; "Yesterday" by Paul McCartney as an example of the second one.
Lingua originaleItalian
Titolo della pubblicazione ospiteSaperi al plurale. Voci Sguardi Prospettive sulla complessità della conoscenza
Pagine75-87
Numero di pagine13
Stato di pubblicazionePublished - 2018

Serie di pubblicazioni

NomeGENERAZIONI LETTERATURA E ALTRI SAPERI

Cita questo

Carapezza, M; Carta, A; Licata, I; Marchese, R; Marineo, F; Scarlini, L (2018). Della musica e delle parole. In Saperi al plurale. Voci Sguardi Prospettive sulla complessità della conoscenza (pagg. 75-87). (GENERAZIONI LETTERATURA E ALTRI SAPERI).

Della musica e delle parole. / Carapezza, M; Carta, A; Licata, I; Marchese, R; Marineo, F; Scarlini, L.

Saperi al plurale. Voci Sguardi Prospettive sulla complessità della conoscenza. 2018. pag. 75-87 (GENERAZIONI LETTERATURA E ALTRI SAPERI).

Risultato della ricerca: Chapter

Carapezza, M; Carta, A; Licata, I; Marchese, R; Marineo, F; Scarlini, L 2018, Della musica e delle parole. in Saperi al plurale. Voci Sguardi Prospettive sulla complessità della conoscenza. GENERAZIONI LETTERATURA E ALTRI SAPERI, pagg. 75-87.
Carapezza, M; Carta, A; Licata, I; Marchese, R; Marineo, F; Scarlini, L. Della musica e delle parole. In Saperi al plurale. Voci Sguardi Prospettive sulla complessità della conoscenza. 2018. pag. 75-87. (GENERAZIONI LETTERATURA E ALTRI SAPERI).
Carapezza, M; Carta, A; Licata, I; Marchese, R; Marineo, F; Scarlini, L. / Della musica e delle parole. Saperi al plurale. Voci Sguardi Prospettive sulla complessità della conoscenza. 2018. pagg. 75-87 (GENERAZIONI LETTERATURA E ALTRI SAPERI).
@inbook{ad8c03204a61405abb5fa73ea15de4fd,
title = "Della musica e delle parole",
abstract = "This article explores the relations between music and poetry, starting form Rousseau's theory of the origin of languages. Two main distinctions are considered: when poetry is written before music, and when music is written before poetry. {"}Non pi{\`u} andrai farfallone amoroso{"} by Daponte and Mozart is examined as an example of the first strategy; {"}Yesterday{"} by Paul McCartney as an example of the second one.",
author = "{Carapezza, M; Carta, A; Licata, I; Marchese, R; Marineo, F; Scarlini, L} and Massimo Privitera",
year = "2018",
language = "Italian",
isbn = "978-88-31919-12-8",
series = "GENERAZIONI LETTERATURA E ALTRI SAPERI",
pages = "75--87",
booktitle = "Saperi al plurale. Voci Sguardi Prospettive sulla complessit{\`a} della conoscenza",

}

TY - CHAP

T1 - Della musica e delle parole

AU - Carapezza, M; Carta, A; Licata, I; Marchese, R; Marineo, F; Scarlini, L

AU - Privitera, Massimo

PY - 2018

Y1 - 2018

N2 - This article explores the relations between music and poetry, starting form Rousseau's theory of the origin of languages. Two main distinctions are considered: when poetry is written before music, and when music is written before poetry. "Non più andrai farfallone amoroso" by Daponte and Mozart is examined as an example of the first strategy; "Yesterday" by Paul McCartney as an example of the second one.

AB - This article explores the relations between music and poetry, starting form Rousseau's theory of the origin of languages. Two main distinctions are considered: when poetry is written before music, and when music is written before poetry. "Non più andrai farfallone amoroso" by Daponte and Mozart is examined as an example of the first strategy; "Yesterday" by Paul McCartney as an example of the second one.

UR - http://hdl.handle.net/10447/299518

M3 - Chapter

SN - 978-88-31919-12-8

T3 - GENERAZIONI LETTERATURA E ALTRI SAPERI

SP - 75

EP - 87

BT - Saperi al plurale. Voci Sguardi Prospettive sulla complessità della conoscenza

ER -