Corporeità e formazione: il ruolo della Danza Movimento Terapia nei corsi universitari di Scienze dell'Educazione

Risultato della ricerca: Chapter

Abstract

Reflecting about educators professional specificities and about the interweaving of the personal dimension with the professional one in the educational professions, the essay deals with the need to adopt a new formative perspective, which considers the mind-body unity, the artistic dimension and the reflexivity in learning processes. It then explains the importance of learning by experience and underlines the role of the work group; finally deepens the specificities of Dance Movement therapy and the effectiveness of a laboratory path that uses its methodologies
Lingua originaleItalian
Titolo della pubblicazione ospiteLa scuola tra saperi e valori etico-sociali. Politiche culturali e pratiche educative
Pagine1356-1372
Numero di pagine17
Stato di pubblicazionePublished - 2019

Serie di pubblicazioni

NomeSOCIETÀ ITALIANA DI PEDAGOGIA

Cita questo

Mignosi, E. (2019). Corporeità e formazione: il ruolo della Danza Movimento Terapia nei corsi universitari di Scienze dell'Educazione. In La scuola tra saperi e valori etico-sociali. Politiche culturali e pratiche educative (pagg. 1356-1372). (SOCIETÀ ITALIANA DI PEDAGOGIA).

Corporeità e formazione: il ruolo della Danza Movimento Terapia nei corsi universitari di Scienze dell'Educazione. / Mignosi, Elena.

La scuola tra saperi e valori etico-sociali. Politiche culturali e pratiche educative. 2019. pag. 1356-1372 (SOCIETÀ ITALIANA DI PEDAGOGIA).

Risultato della ricerca: Chapter

Mignosi, E 2019, Corporeità e formazione: il ruolo della Danza Movimento Terapia nei corsi universitari di Scienze dell'Educazione. in La scuola tra saperi e valori etico-sociali. Politiche culturali e pratiche educative. SOCIETÀ ITALIANA DI PEDAGOGIA, pagg. 1356-1372.
Mignosi E. Corporeità e formazione: il ruolo della Danza Movimento Terapia nei corsi universitari di Scienze dell'Educazione. In La scuola tra saperi e valori etico-sociali. Politiche culturali e pratiche educative. 2019. pag. 1356-1372. (SOCIETÀ ITALIANA DI PEDAGOGIA).
Mignosi, Elena. / Corporeità e formazione: il ruolo della Danza Movimento Terapia nei corsi universitari di Scienze dell'Educazione. La scuola tra saperi e valori etico-sociali. Politiche culturali e pratiche educative. 2019. pagg. 1356-1372 (SOCIETÀ ITALIANA DI PEDAGOGIA).
@inbook{07e7e54db35d4e729b645cb34c1e01c6,
title = "Corporeit{\`a} e formazione: il ruolo della Danza Movimento Terapia nei corsi universitari di Scienze dell'Educazione",
abstract = "Reflecting about educators professional specificities and about the interweaving of the personal dimension with the professional one in the educational professions, the essay deals with the need to adopt a new formative perspective, which considers the mind-body unity, the artistic dimension and the reflexivity in learning processes. It then explains the importance of learning by experience and underlines the role of the work group; finally deepens the specificities of Dance Movement therapy and the effectiveness of a laboratory path that uses its methodologies",
author = "Elena Mignosi",
year = "2019",
language = "Italian",
isbn = "978-88-67-60-650-4",
series = "SOCIET{\`A} ITALIANA DI PEDAGOGIA",
pages = "1356--1372",
booktitle = "La scuola tra saperi e valori etico-sociali. Politiche culturali e pratiche educative",

}

TY - CHAP

T1 - Corporeità e formazione: il ruolo della Danza Movimento Terapia nei corsi universitari di Scienze dell'Educazione

AU - Mignosi, Elena

PY - 2019

Y1 - 2019

N2 - Reflecting about educators professional specificities and about the interweaving of the personal dimension with the professional one in the educational professions, the essay deals with the need to adopt a new formative perspective, which considers the mind-body unity, the artistic dimension and the reflexivity in learning processes. It then explains the importance of learning by experience and underlines the role of the work group; finally deepens the specificities of Dance Movement therapy and the effectiveness of a laboratory path that uses its methodologies

AB - Reflecting about educators professional specificities and about the interweaving of the personal dimension with the professional one in the educational professions, the essay deals with the need to adopt a new formative perspective, which considers the mind-body unity, the artistic dimension and the reflexivity in learning processes. It then explains the importance of learning by experience and underlines the role of the work group; finally deepens the specificities of Dance Movement therapy and the effectiveness of a laboratory path that uses its methodologies

UR - http://hdl.handle.net/10447/377386

M3 - Chapter

SN - 978-88-67-60-650-4

T3 - SOCIETÀ ITALIANA DI PEDAGOGIA

SP - 1356

EP - 1372

BT - La scuola tra saperi e valori etico-sociali. Politiche culturali e pratiche educative

ER -