COMUNICAZIONE, DISINFORMAZIONE, RELAZIONI

Risultato della ricerca: Chapter

Abstract

The pervasive use of digital media in journalism deeply changed both the content of news and the social meaning of profession. The issue of the presence of fake news in the web is addressed, focusing the question on the new relationship among readers, journalists and the truth.
Lingua originaleItalian
Titolo della pubblicazione ospiteLa Comunicazione alla sfida della (dis)informazione
Pagine75-84
Numero di pagine10
Stato di pubblicazionePublished - 2019

Cita questo

Rizzuto, F. (2019). COMUNICAZIONE, DISINFORMAZIONE, RELAZIONI. In La Comunicazione alla sfida della (dis)informazione (pagg. 75-84)

COMUNICAZIONE, DISINFORMAZIONE, RELAZIONI. / Rizzuto, Francesca.

La Comunicazione alla sfida della (dis)informazione. 2019. pag. 75-84.

Risultato della ricerca: Chapter

Rizzuto, F 2019, COMUNICAZIONE, DISINFORMAZIONE, RELAZIONI. in La Comunicazione alla sfida della (dis)informazione. pagg. 75-84.
Rizzuto F. COMUNICAZIONE, DISINFORMAZIONE, RELAZIONI. In La Comunicazione alla sfida della (dis)informazione. 2019. pag. 75-84
Rizzuto, Francesca. / COMUNICAZIONE, DISINFORMAZIONE, RELAZIONI. La Comunicazione alla sfida della (dis)informazione. 2019. pagg. 75-84
@inbook{1f39cb594cb940628b003b8dc9e2181c,
title = "COMUNICAZIONE, DISINFORMAZIONE, RELAZIONI",
abstract = "The pervasive use of digital media in journalism deeply changed both the content of news and the social meaning of profession. The issue of the presence of fake news in the web is addressed, focusing the question on the new relationship among readers, journalists and the truth.",
author = "Francesca Rizzuto",
year = "2019",
language = "Italian",
isbn = "978–88–255–2859–6.",
pages = "75--84",
booktitle = "La Comunicazione alla sfida della (dis)informazione",

}

TY - CHAP

T1 - COMUNICAZIONE, DISINFORMAZIONE, RELAZIONI

AU - Rizzuto, Francesca

PY - 2019

Y1 - 2019

N2 - The pervasive use of digital media in journalism deeply changed both the content of news and the social meaning of profession. The issue of the presence of fake news in the web is addressed, focusing the question on the new relationship among readers, journalists and the truth.

AB - The pervasive use of digital media in journalism deeply changed both the content of news and the social meaning of profession. The issue of the presence of fake news in the web is addressed, focusing the question on the new relationship among readers, journalists and the truth.

UR - http://hdl.handle.net/10447/385139

M3 - Chapter

SN - 978–88–255–2859–6.

SP - 75

EP - 84

BT - La Comunicazione alla sfida della (dis)informazione

ER -