Nessuna foto di Paolo Roma

Paolo Roma

Associate Professor

Affiliazione precedente
  • 328 Citazioni
  • 10 Indice H
20052020

Research output per year

In caso di modifiche a Pure, queste saranno visibili qui a breve.

Risultato della ricerca

  • 328 Citazioni
  • 10 Indice H
  • 20 Article
  • 15 Other
  • 2 Chapter
  • 1 Conference contribution

Sharing Economy: A Business Perspective

Roma, P., 2020, Analytics for the Sharing Economy: Mathematics, Engineering and Business Perspectives. pag. 109-123 15 pag.

Risultato della ricerca: Chapter

6 Citazioni (Scopus)
7 Citazioni (Scopus)

Understanding the crowdfunding phenomenon and its implications for sustainability

Roma, P., Messeni Petruzzelli, A., Panniello, U. & Natalicchio, A., 2019, In : Technological Forecasting and Social Change. 141, pag. 138-148 11 pag.

Risultato della ricerca: Article

15 Citazioni (Scopus)
2018

Reward-based crowdfunding campaigns: Informational value and access to venture capital

Roma, P., Chen, R. R. & Gal-Or, E., 2018, In : Information Systems Research. 29, pag. 679-697 19 pag.

Risultato della ricerca: Article

18 Citazioni (Scopus)
2017
8 Citazioni (Scopus)
35 Citazioni (Scopus)
2016
10 Citazioni (Scopus)
16 Citazioni (Scopus)
9 Citazioni (Scopus)
4 Citazioni (Scopus)
2015
4 Citazioni (Scopus)

The role of the distribution platform in price formation of paid apps

Roma, P., Zambuto, F. & Perrone, G., 2015, Proceedings della XXVI RSA AiIG 2015 "COMPETITIVITÁ DELLA PICCOLA E MEDIA IMPRESA NELLE RETI GLOBALI".

Risultato della ricerca: Conference contribution

Opaque Distribution Channels for Competing Service Providers: Posted Price vs. Name-Your-Own-Price Mechanisms

Roma, P., Chen, R. R. & Gal-Or, E., 2014, In : Operations Research. 62, pag. 733-750 18 pag.

Risultato della ricerca: Article

28 Citazioni (Scopus)
11 Citazioni (Scopus)
2013

An empirical analysis of revenue drivers in the mobile app market

Perrone, G. & Roma, P., 2013, pag. 1-10. 10 pag.

Risultato della ricerca: Other

2011

Group Buying of Competing Retailers

Roma, P. & Chen, R. R., 2011, In : Production and Operations Management. 20 (2), pag. 181-197 17 pag.

Risultato della ricerca: Article

78 Citazioni (Scopus)
2010
32 Citazioni (Scopus)
5 Citazioni (Scopus)
2009

Cooperation and competition strategies in advertising

Roma, P., 2009. 30 pag.

Risultato della ricerca: Other

2008

Models of group-buying in competitive markets

Roma, P., 2008. 6 pag.

Risultato della ricerca: Other

2006

A Theoretical Framework For Collaborative Engineering In New Product Development In The Automobile Industry

Bruccoleri, M., Perrone, G., Roma, P. & Quiescenti, M. S. M., 2006, Moving Up The Value Chain. pag. 1005-1014

Risultato della ricerca: Chapter