Nessuna foto per Claudio Fazio

Claudio Fazio

Associate Professor

Affiliazione precedente
  • 216 Citazioni
  • 9 Indice H
20042019
In caso di modifiche a Pure, queste saranno visibili qui a breve.

Risultato della ricerca 2004 2019

Filter
Chapter
2018
1 Citazione (Scopus)

An Unsupervised Quantitative Method to Analyse Students’ Answering Strategies to a Questionnaire

Di Paola, B., Fazio, C. & Battaglia, O. R., 2018, New trends in physics education research. pag. 19-46 28 pag.

Risultato della ricerca: Chapter

quantitative method
questionnaire
cluster analysis
student
physics
2017

Analysing the conceptions on modelling of engineering undergraduate students: A case study using cluster analysis

Battaglia, O. R., Fazio, C., Persano Adorno, D. & Di Paola, B., 2017, Key Competences in Physics Teaching and Learning. pag. 79-94 16 pag.

Risultato della ricerca: Chapter

cluster analysis
students
subgroups
engineering
coding
2 Citazioni (Scopus)

Training pre-service and in-service secondary school teachers: Analysis of changes in perceptions about quantum physics concepts and NoS views

Persano Adorno, D., Battaglia, O. R., Fazio, C. & Pizzolato, N., 2017, Key Competences in Physics Teaching and Learning. pag. 165-176 12 pag.

Risultato della ricerca: Chapter

instructors
education
physics
quantum mechanics
2016
activation
physics
engineering
ability
science
2015

Responsible Research and Innovation in Science Education: the IRRESISTIBLE Project

Floriano, M., Fazio, C. & Maniaci, R., 2015, Teaching/Learning Physics: Integrating Research into Practice. pag. 175-181 7 pag.

Risultato della ricerca: Chapter

innovation
science
education
teacher
Science of Communication
2014

Energy exchange by thermal radiation: hints and suggestions for an Inquiry Based lab approach

Mineo, R. M., Pizzolato, N., Battaglia, O. R. & Fazio, C., 2014, Frontiers of Fundamental Physics and hysics Education Research. pag. 545-552 8 pag. (Springer Proceedings in Physics).

Risultato della ricerca: Chapter

thermal radiation
suggestion
energy transfer
education
students

Heating and Cooling: Designing a Low Energy Home

Battaglia, O. R., Mineo, R. M. & Fazio, C., 2014, ESTABLISH IBSE Teaching/Learning Units. Volume 1: Physics. pag. 83-124 42 pag.

Risultato della ricerca: Chapter

Infrared imaging
Students
Cooling
Heating
Thermal energy

Investigating Teacher Pedagogical Content Knowledge Of Scientific Inquiry

Mineo, R. M. & Fazio, C., 2014, Frontiers of Fundamental Physics and Physics Education Research. pag. 553-560 8 pag. (Springer Proceedings in Physics).

Risultato della ricerca: Chapter

instructors
education
physics
learning
conduction
2012

Conduction as a prerequisite to superconductivity

Fazio, C., 2012, Physics Alive. pag. 161-165 5 pag.

Risultato della ricerca: Chapter

students
superconductivity
conduction
Meissner effect
rooms
teacher
physics
education
EU
classroom
2010

Aspetti teorici e simulazioni delle statistiche quantistiche: un approccio stocastico

Fazio, C. & Guastella, I., 2010, Progetto IDIFO. Fisica Moderna per la Scuola. Materiali, aspetti e proposte per l’innovazione didattica e l’orientamento. pag. 43-53 11 pag.

Risultato della ricerca: Chapter

Il modulo "Meccanica Statistica e Struttura della Materia"

Fazio, C., 2010, Formazione a distanza degli insegnanti all’innovazione didattica in fisica moderna e orientamento. Contributi di una comunità di ricerca in didattica della fisica a un progetto di formazione a distanza: strategie e metodi.. pag. 111-121 11 pag.

Risultato della ricerca: Chapter

MICROSCOPIC AND MACROSCOPIC ASPECTS OF STUDENT KNOWLEDGE IN ELECTRIC CONDUCTION IN METALS

Mineo, R. M., Fazio, C. & Guastella, I., 2010, Physics Community and Cooperation: Selected Contributions from the GIREP-EPEC & PHEC 2009 International Conference. pag. 18-34 17 pag.

Risultato della ricerca: Chapter

teacher
student
learning
physics
information technology
2009

Motivating and Exciting Methods in Mathematics and Science, IT Team

Di Paola, B., Spagnolo, F., Fazio, C., D'Eredita', G. & Lo Cicero, M. L., 2009, Motivating and Exciting Methods in Mathematics Education. pag. 1-131 131 pag.

Risultato della ricerca: Chapter

2008

GUARDARE PER LIVELLI: DAI SISTEMI AI COMPONENTI, DALLE PROPRIETÀ MACROSCOPICHE ALLE STRUTTURE MICROSCOPICHE

Fazio, C., 2008, Approcci e Proposte per l’Insegnamento-Apprendimento della Fisica a Livello Preuniversitario.. pag. 97-115 19 pag.

Risultato della ricerca: Chapter

2007

Learning Physics via Model Construction: Issues and Experimental Results

Mineo, R. M. & Fazio, C., 2007, Science Education in the 21st Century. pag. 107-135

Risultato della ricerca: Chapter

2005

Object based modelling environments applied to Science Education

Fazio, C., Mineo, R. M. & Capizzo, M. C., 2005, Methods and Tecnologies for Learning. pag. 193-198

Risultato della ricerca: Chapter

2004

Pre-Service Teacher Preparation: Examples Of Pedagogic Activities By Using ICT Tools

Mineo, R. M. & Fazio, C., 2004, QUALITY DEVELOPMENT IN TEACHER EDUCATION AND TRAINING (SELECTED PAPER OF THE SECOND INTERNATIONAL GIREP-SEMINAR). pag. 251-255

Risultato della ricerca: Chapter

Teacher’s Education Using The Project Approach: Modeling the Airplane Flight Using ICT Based Strategies”

Mineo, R. M. & Fazio, C., 2004, Quality Development in Teacher Education and Training (Selected Paper of the Second International GIREP-Seminar). pag. 263-268

Risultato della ricerca: Chapter