A che serve la storia?

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Abstract

[automatically translated] The epistemological status of historical knowledge has a decisive weight in the vision of the company's world in which we live: sharing the past is essential to plan for the future. Reflections on the usefulness of history in teaching.
Original languageItalian
Title of host publicationSaperi bocciati. Riforma dell'istruzione, discipline e senso degli studi
Pages149-160
Number of pages12
Publication statusPublished - 2002

Publication series

NameMathesis. Ricerche sulla trasmissione del sapere. Serie del Centro Interdipartimentale “Forme di produzione e trasmissione del sapere nelle società antiche e moderne” dell’Università degli Studi di Palermo - vol. 4, diretta da N. Cusumano

Cite this

Cusumano, N. (2002). A che serve la storia? In Saperi bocciati. Riforma dell'istruzione, discipline e senso degli studi (pp. 149-160). (Mathesis. Ricerche sulla trasmissione del sapere. Serie del Centro Interdipartimentale “Forme di produzione e trasmissione del sapere nelle società antiche e moderne” dell’Università degli Studi di Palermo - vol. 4, diretta da N. Cusumano).