• 138 Citations
  • 7 h-Index
20042020

Research output per year

If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

Research Output

Filter
Chapter
2018

An unsupervised quantitative method to analyse students' answering strategies to a questionnaire

Di Paola, B., Fazio, C. & Battaglia, O. R., 2018, New trends in physics education research. p. 19-46 28 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

1 Citation (Scopus)

Discrete Mathematics in Lower School Grades? Situation and Possibilities in Italy

Di Paola, B., 2018, Teaching and Learning Discrete Mathematics Worldwide: Curriculum and Research. p. 41-51 11 p. (ICME-13 MONOGRAPHS).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

2017

Analysing the conceptions on modelling of engineering undergraduate students: A case study using cluster analysis

Battaglia, O. R., Fazio, C., Di Paola, B. & Persano Adorno, D., 2017, Key Competences in Physics Teaching and Learning. p. 79-94 16 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Integrazione e apprendimento: un’esperienza laboratoriale tra Lingua e Matematica alla Scuola dell’Infanzia

Di Paola, B., 2017, La Matematica e la sua didattica. Atti del Convegno Nazionale “Incontri con la matematica” XXXI: Didattica e Scuola: fra ricerca e prassi quotidiana. p. 117-119 3 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

La storia della Matematica come chiave per l’inclusione interculturale nella pratica d’aula attuale

Palladino, N. & Di Paola, B., 2017, La Matematica e la sua didattica. Atti del Convegno Nazionale “Incontri con la matematica” XXXI: Didattica e Scuola: fra ricerca e prassi quotidiana. p. 25-30 6 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

2016

Dialogo sulla matematica nella scuola dell’infanzia

Di Paola, B., 2016, La matematica e la sua didattica, Convegno del trentennale. Atti del Convegno Nazionale “Incontri con la matematica”, 30. p. 83-84 2 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Ho uno studente cinese in classe, è bravissimo in matematica … Perché? La lingua scritta cinese come ponte per il pensiero algebrico

Di Paola, B., 2016, Conferenze e Seminari 2015-2016. p. 27-41 15 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

I bambini si raccontano: soddisfazioni, paure e aspettative della loro scuola

Di Paola, B., 2016, La matematica e la sua didattica, Convegno del trentennale. Atti del Convegno Nazionale “Incontri con la matematica”, 30. p. 67-70 4 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Il concetto di tempo e le sue misurazioni alla Scuola dell’Infanzia: dal calendario alla clessidra

Di Paola, B., 2016, La Matematica e la sua Didattica - Mathematics and Mathematics Education - In occasion of the 70 years of Bruno D’Amore. p. 205-212 8 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

2015

Can we learn from “outside”? A dialogue with a Chinese teacher: the “two basics” as a meaningful approach to mathematics teaching

Di Paola, B., 2015, TEACHING AND LEARNING MATHEMATICS: RESOURCES AND OBSTACLES - ENSEIGNER ET APPRENDRE LES MATHEMATIQUES: RESSOURCES ET OBSTACLES. Actes/Proceedings CIEAEM 67. p. 579-585 7 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

E questo dove lo metto? Esperienze geometriche in continuità tra la Scuola dell'Infanzia e la Scuola Primaria

Di Paola, B., 2015, La didattica della Matematica, disciplina per l'apprendimento della Matematica. p. 86-88 3 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

2014

MOTIVATING AND EXCITING METHODS IN MATHEMATICS AND SCIENCE Plany vyucovacich hodin

Di Paola, B., 2014, MOTIVATING AND EXCITING METHODS IN MATHEMATICS AND SCIENCE Lesson plans. 95 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

MOTIVATING AND EXCITING METHODS IN MATHEMATICS AND SCIENCE Stundenbilder

Di Paola, B., 2014, Motivating and exciting methods in mathematics and science Lesson Plans. 94 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

MOTIVATING AND EXCITING METHODS IN MATHEMATICS AND SCIENCE Unità di apprendimento

Di Paola, B., 2014, MOTIVATING AND EXCITING METHODS IN MATHEMATICS AND SCIENCE Lesson plans. 94 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Provide Motivation Through Exciting Materials in Mathematics and ScienceLesson Plans

Di Paola, B., 2014, MOTIVATING AND EXCITING METHODS IN MATHEMATICS AND SCIENCE Lesson Plan. 96 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

2013

Gli insegnati si raccontano … Matematica in Sezione

Di Paola, B., 2013, La didattica della matematica: strumenti per capire e per intervenire. 4 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

I libri di matematica che circolano nella scuola italiana e non: ricadute nella pratica d’aula

Di Paola, B., 2013, La didattica della matematica: strumenti per capire e per intervenire. 6 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

2012

Graphical perception: a case study at the university level

Di Paola, B., 2012, International Journal for Mathematics in Education. HMS i JME - Volume 4, 2012 - Special issue - Greece 2012. 3 p. (Hellenic Mathematical Society - International Journal for Mathematics in Education).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Matematica e musica: linguaggi ... in accordo!

Di Paola, B., 2012, La Didattica della Matematica: insegnamento e apprendimento a confronto. p. 101-103 3 p. (26).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Mathematics and Music: a paradigmatic pair for basic learning

Di Paola, B., 2012, International Journal for Mathematics in Education. HMS i JME - Volume 4, 2012 - Special issue. p. 128-136 9 p. (Hellenic Mathematical Society - International Journal for Mathematics in Education).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Processi cognitivi e soluzioni di problemi matematici con studenti italiani e cinesi

Di Paola, B., 2012, La Didattica della Matematica: insegnamento e apprendimento a confronto. p. 13-18 6 p. (26).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

2009

Motivating and Exciting Methods in Mathematics and Science, IT Team

Di Paola, B., Spagnolo, F., Fazio, C., D'Eredita', G. & Lo Cicero, M. L., 2009, Motivating and Exciting Methods in Mathematics Education. p. 1-131 131 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Una investigatión sobre las habilitades de formalizatión de los alumnos sobre un problema de teoria de los numeros

Di Paola, B. & Spagnolo, F., 2009, Teoría y aplicaciones del Análisis Estadístico Implicativo: primera aproximación en lengua hispana. p. 265-278 14 p. (1).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

2007